escapeandsurvive.blogg.se

You see my smile, not the inside.

Läggdags

Kategori: Allmänt

Okej, time for bed.
Visste ju att biverkningarna av mina mediciner skulle börja komma & känner redan hur dom smyger sig på. Känns än så länge inte särskillt obehagligt på nått vis, bara en aning skrämmande hur jag känner att mitt närminne försämras, glömmer av superenkla grejjer på 1 sekund.

Det som läkaren skrev ut till mig är:

50 mg Sertralin Teva (Anti depressive mot depression och ångest)
5 mg Sobril (Lugnande mot ångest/panikångest)
7,5 mg Zopiklon Pilum (Insomningstablett)

Mina föräldrar är jätte oroliga för hur biverkingarna kommer bli & vill redan att jag ska minska doserna, även fast detta är vad min läkare rekommenderat. Tänker stanna på dessa doserna, jag vill ju bli frisk, i sinom tid.

En liten halv creepy grej som jag upplevde igår natt när jag tog Zopiklon var att efter ca. 20 min började jag få små hallucinationer, väggarna & möblerna i rummet flöt liksom omkring & när jag blundade såg jag massa färgade mönster, ganska ro givade.... Va varken läskigt eller skrämmande, bara väldigt underligt.

Förövrigt så har mitt mående var väldigt likgiltligt idag. Vart otroligt rastlös också men inte orkat göra någonting. Mest legat & vilat. Försöka samla ork till en liten promenad men det gick inte.

Fick iallafall kommit ut lite på kvällskvisten.
Mötte upp med mina bästis Lena & hennes grymma sambo Pierre för dom är i Uddevalla under helgen, så vi satt & pratade i tre timmar, åt chips & drack cola. Underbart att träffa er igen <3

God natt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: